Ρεπορτάζ : Γιώργος Ανδρής
(από την Ημερησία)
Μόλις 15 ημέρες κράτησε η χαρά εισαγωγέων και εμπόρων αυτοκινήτων καθώς στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ “βυθίστηκαν” και πάλι, ίσως και εξαιτίας του Πάσχα, κλείνοντας τελικά τον 4ο μήνα του 2011 με αρνητικό...
πρόσημο όπως και τους υπόλοιπους τρεις. Ειδικότερα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση 18,1% καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 10.191 νέα ΙΧ έναντι 12.448 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Οπως αποδείχθηκε μάλιστα από τα τελικά αποτελέσματα του Απριλίου επιβεβαιώθηκαν και οι επιφυλάξεις που διατηρούσαν κάποιοι εισαγωγείς αλλά και και η πλειονότητα των εμπόρων οι οποίοι παρά τις αυξημένες πωλήσεις που καταγράφηκαν στο πρώτο 15νθήμερο (+25,7%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι πίστευαν πως η άνοδος της αγοράς οφείλεται σε συσσωρευμένες πωλήσεις προηγούμενων εβδομάδων οι οποίες προήλθαν από το μέτρο της απόσυρσης.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι εισαγωγικές Opel με 1.068 ταξινομήσεις (η μοναδική εταιρεία που “έσπασε” το φράγμα των 1.000 ΙΧ), Toyota με 943, VW με 934, Ford με 763 και Nissan με 713 πωλήσεις οχημάτων.
Σε επίπεδο 4μήνου οι πωλήσεις καταγράφουν πτώση 50,6% καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 35.458 νέα ΙΧ έναντι 71.813 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίσης Κωνσταντινίδης δήλωσε στην “Η” ότι: “Από τα νούμερα των πωλήσεων το Α' τετράμηνο του 2011 φαίνεται καθαρά η στροφή της προτίμησης του κόσμου προς το μεταχειρισμένο ΙΧ παρά το γεγονός πως είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης μόνο στα καινούρια οχήματα και αυτό οφείλεται σε 2 βασικούς λόγους. Πρώτο το οικονομικό κίνητρο της απόσυρσης είναι πολύ μικρό και δεύτερον οι καταναλωτές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο καινούριο αυτοκίνητο αλλά και οι τράπεζες δεν βοηθούν καθόλου.”.
Η αγορά των μεταχειρισμένων ΙΧ τον Απρίλιο του 2011 σημειώθηκε πτώση 20% καθώς μεταβιβάστηκαν 25.054 ΙΧ έναντι 31.336 οχημάτων των αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Σε επίπεδο έτους η αγορά μεταχειρισμένων καταγράφει πτώση μόλις 22% καθώς στο πρώτο 4μηνο του 2011 μεταβιβάστηκαν 109.000 ΙΧ έναντι 141.000 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Απόσυρση: Κόλλησαν στα επαγγελματικά
Το μέτρο της απόσυρσης το οποίο έχει τεθεί σε ισχύ από τις 21 Φεβρουαρίου εξακολουθεί να κινείται σε “χαλαρούς” ρυθμούς καθώς στα κέντρα ανακύκλωσης της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος έχουν οδηγηθεί περίπου 17.000 παλαιά ΙΧ έως και την πρώτη ημέρα του Μαϊου ενώ στα επαγγελματικά στα οποία ισχύει το μέτρο της απόσυρσης από τις 21 Μαρτίου έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης μόλις 263 φορτηγά.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες οι διαδικασίες απόσυρσης στα επαγγελματικά έχουν “κολλήσει” καθώς οι Διευθύνσεις Μεταφορών αναφέρουν ότι ακόμη δεν είναι έτοιμο το μηχανογραφικό σύστημα και δεν μπορούν να εκδώσουν τα Διπλότυπα Οριστικής Διαγραφής παρά το γεγονός πως το μέτρο έχει τεθεί επίσημα σε ισχύ από τις 31 Μαρτίου! Πάντως τα κέντρα της ΕΔΟΕ παραλαμβάνουν κανονικά επαγγελματικά οχήματα για απόσυρση οπότε οι όποιες καθυστερήσεις οφείλονται αποκλειστικά στις δημόσιες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πάντως το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει τη δυναμική που ανάμεναν κάποιοι εισαγωγείς ενώ στα καταστήματα εμπορίας το μέτρο δείχνει να έχει “ξεθωριάσει”. Αλλωστε η πλειονότητα των εταιρειών στους λιγοστούς υποψήφιους αγοραστές δίνουν το όφελος της απόσυρσης είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει παλιό όχημα...
Λαίλαπα τον Ιούνιο!
Εκπνέει η προθεσμία που έδωσαν οι τράπεζες σε εκατοντάδες εμπόρους αυτοκινήτων οι οποίοι ανήκουν σε κάποιο επίσημο δίκτυο και διαθέτουν “κάθετες” μονάδες (έκθεση, συνεργείο, ανταλλακτικά, φανοποιείο και μεταχειρισμένα) ώστε να τακτοποιήσουν τις εκκρεμείς οφειλές τους. Μάλιστα όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη στην “Η”: “Η απόσυρση είναι σε ισχύ για περισσότερους από 2 μήνες και οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κινούνται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με δεδομένο ότι είναι σε ισχύ το μέτρο. Από την άλλη μεριά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πως θα ανακάμψουν οι πωλήσεις στο άμεσο διάστημα ώστε να διασφαλίσουν και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τα χρήματα που έχουν δανείσει σε ολόκληρο τον κλάδο. Πάντως με δεδομένο πως οι πωλήσεις νέων ΙΧ πέφτουν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες δεν θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους και υπό τον κίνδυνο μιας πτώχευσης ή “εξαφάνισης” οι τράπεζες θα πρέπει να εξασφαλίσουν έστω ένα μέρος από τις συνολικές οφειλές των επαγγελματιών. Ο χρόνος έχει ήδη ξεκινήσει να μετρά αντίστροφα και μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται πολλά οικειοθελή ή μη λουκέτα...”.
Ριζικές αλλαγές
Τέλος Μαϊου τίθεται σε ισχύ η νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία Block Exemption βάσει της οποία θα επαναδιαπραγματευθούν οι κατασκευάστριες εταιρείες τα συμβόλαια με τις ελληνικές εισαγωγικές. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες ήδη κάποιες εταιρείες έχουν υπογράψει τα νέα συμβόλαια ενώ κάποιες άλλες ακόμη διαπραγματεύονται τους όρους.
Επίσης κάποιες άλλες εταιρείες ετοιμάζονται να συρρικνώσουν ακόμη περισσότερο τις θυγατρικές που έχουν στη χώρα μας εξαιτίας της μεγάλης πτώσης που καταγράφεται στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ενώ κάποιες άλλες εξετάζουν ακόμη και το ενδεχόμενο της οριστικής αποχώρησης.
Το σίγουρο πάντως είναι πως από τον Ιούνιο και μετά πολλά θα αλλάξουν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και σύμφωνα με αναλυτές οι ισχυροί θα γίνουν ισχυρότεροι ενώ οι μικροί και μεσαίοι τείνουν να εξαφανιστούν...
(από την Ημερησία)
Μόλις 15 ημέρες κράτησε η χαρά εισαγωγέων και εμπόρων αυτοκινήτων καθώς στο δεύτερο δεκαπενθήμερο του Απριλίου οι πωλήσεις καινούριων ΙΧ “βυθίστηκαν” και πάλι, ίσως και εξαιτίας του Πάσχα, κλείνοντας τελικά τον 4ο μήνα του 2011 με αρνητικό...
πρόσημο όπως και τους υπόλοιπους τρεις. Ειδικότερα οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κατέγραψαν πτώση 18,1% καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 10.191 νέα ΙΧ έναντι 12.448 οχημάτων τον αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Οπως αποδείχθηκε μάλιστα από τα τελικά αποτελέσματα του Απριλίου επιβεβαιώθηκαν και οι επιφυλάξεις που διατηρούσαν κάποιοι εισαγωγείς αλλά και και η πλειονότητα των εμπόρων οι οποίοι παρά τις αυξημένες πωλήσεις που καταγράφηκαν στο πρώτο 15νθήμερο (+25,7%) σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι πίστευαν πως η άνοδος της αγοράς οφείλεται σε συσσωρευμένες πωλήσεις προηγούμενων εβδομάδων οι οποίες προήλθαν από το μέτρο της απόσυρσης.
Οσον αφορά στις αναλυτικές πωλήσεις στις πέντε πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι εισαγωγικές Opel με 1.068 ταξινομήσεις (η μοναδική εταιρεία που “έσπασε” το φράγμα των 1.000 ΙΧ), Toyota με 943, VW με 934, Ford με 763 και Nissan με 713 πωλήσεις οχημάτων.
Σε επίπεδο 4μήνου οι πωλήσεις καταγράφουν πτώση 50,6% καθώς ταξινομήθηκαν μόλις 35.458 νέα ΙΧ έναντι 71.813 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Το μέλος του δ.σ. Του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίσης Κωνσταντινίδης δήλωσε στην “Η” ότι: “Από τα νούμερα των πωλήσεων το Α' τετράμηνο του 2011 φαίνεται καθαρά η στροφή της προτίμησης του κόσμου προς το μεταχειρισμένο ΙΧ παρά το γεγονός πως είναι σε ισχύ το μέτρο της απόσυρσης μόνο στα καινούρια οχήματα και αυτό οφείλεται σε 2 βασικούς λόγους. Πρώτο το οικονομικό κίνητρο της απόσυρσης είναι πολύ μικρό και δεύτερον οι καταναλωτές δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο καινούριο αυτοκίνητο αλλά και οι τράπεζες δεν βοηθούν καθόλου.”.
Η αγορά των μεταχειρισμένων ΙΧ τον Απρίλιο του 2011 σημειώθηκε πτώση 20% καθώς μεταβιβάστηκαν 25.054 ΙΧ έναντι 31.336 οχημάτων των αντίστοιχο μήνα πέρσι.
Σε επίπεδο έτους η αγορά μεταχειρισμένων καταγράφει πτώση μόλις 22% καθώς στο πρώτο 4μηνο του 2011 μεταβιβάστηκαν 109.000 ΙΧ έναντι 141.000 οχημάτων το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.
Απόσυρση: Κόλλησαν στα επαγγελματικά
Το μέτρο της απόσυρσης το οποίο έχει τεθεί σε ισχύ από τις 21 Φεβρουαρίου εξακολουθεί να κινείται σε “χαλαρούς” ρυθμούς καθώς στα κέντρα ανακύκλωσης της Εναλλακτικής Διαχείρισης Οχημάτων Ελλάδος έχουν οδηγηθεί περίπου 17.000 παλαιά ΙΧ έως και την πρώτη ημέρα του Μαϊου ενώ στα επαγγελματικά στα οποία ισχύει το μέτρο της απόσυρσης από τις 21 Μαρτίου έχουν οδηγηθεί στα κέντρα ανακύκλωσης μόλις 263 φορτηγά.
Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες οι διαδικασίες απόσυρσης στα επαγγελματικά έχουν “κολλήσει” καθώς οι Διευθύνσεις Μεταφορών αναφέρουν ότι ακόμη δεν είναι έτοιμο το μηχανογραφικό σύστημα και δεν μπορούν να εκδώσουν τα Διπλότυπα Οριστικής Διαγραφής παρά το γεγονός πως το μέτρο έχει τεθεί επίσημα σε ισχύ από τις 31 Μαρτίου! Πάντως τα κέντρα της ΕΔΟΕ παραλαμβάνουν κανονικά επαγγελματικά οχήματα για απόσυρση οπότε οι όποιες καθυστερήσεις οφείλονται αποκλειστικά στις δημόσιες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς πάντως το μέτρο της απόσυρσης δεν έχει τη δυναμική που ανάμεναν κάποιοι εισαγωγείς ενώ στα καταστήματα εμπορίας το μέτρο δείχνει να έχει “ξεθωριάσει”. Αλλωστε η πλειονότητα των εταιρειών στους λιγοστούς υποψήφιους αγοραστές δίνουν το όφελος της απόσυρσης είτε υπάρχει είτε δεν υπάρχει παλιό όχημα...
Λαίλαπα τον Ιούνιο!
Εκπνέει η προθεσμία που έδωσαν οι τράπεζες σε εκατοντάδες εμπόρους αυτοκινήτων οι οποίοι ανήκουν σε κάποιο επίσημο δίκτυο και διαθέτουν “κάθετες” μονάδες (έκθεση, συνεργείο, ανταλλακτικά, φανοποιείο και μεταχειρισμένα) ώστε να τακτοποιήσουν τις εκκρεμείς οφειλές τους. Μάλιστα όπως αναφέρουν τραπεζικά στελέχη στην “Η”: “Η απόσυρση είναι σε ισχύ για περισσότερους από 2 μήνες και οι πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων κινούνται σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα με δεδομένο ότι είναι σε ισχύ το μέτρο. Από την άλλη μεριά κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πως θα ανακάμψουν οι πωλήσεις στο άμεσο διάστημα ώστε να διασφαλίσουν και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα τα χρήματα που έχουν δανείσει σε ολόκληρο τον κλάδο. Πάντως με δεδομένο πως οι πωλήσεις νέων ΙΧ πέφτουν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών ολοένα και περισσότεροι επαγγελματίες δεν θα μπορούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους και υπό τον κίνδυνο μιας πτώχευσης ή “εξαφάνισης” οι τράπεζες θα πρέπει να εξασφαλίσουν έστω ένα μέρος από τις συνολικές οφειλές των επαγγελματιών. Ο χρόνος έχει ήδη ξεκινήσει να μετρά αντίστροφα και μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται πολλά οικειοθελή ή μη λουκέτα...”.
Ριζικές αλλαγές
Τέλος Μαϊου τίθεται σε ισχύ η νέα Ευρωπαϊκή νομοθεσία Block Exemption βάσει της οποία θα επαναδιαπραγματευθούν οι κατασκευάστριες εταιρείες τα συμβόλαια με τις ελληνικές εισαγωγικές. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες ήδη κάποιες εταιρείες έχουν υπογράψει τα νέα συμβόλαια ενώ κάποιες άλλες ακόμη διαπραγματεύονται τους όρους.
Επίσης κάποιες άλλες εταιρείες ετοιμάζονται να συρρικνώσουν ακόμη περισσότερο τις θυγατρικές που έχουν στη χώρα μας εξαιτίας της μεγάλης πτώσης που καταγράφεται στις πωλήσεις καινούριων αυτοκινήτων ενώ κάποιες άλλες εξετάζουν ακόμη και το ενδεχόμενο της οριστικής αποχώρησης.
Το σίγουρο πάντως είναι πως από τον Ιούνιο και μετά πολλά θα αλλάξουν στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου και σύμφωνα με αναλυτές οι ισχυροί θα γίνουν ισχυρότεροι ενώ οι μικροί και μεσαίοι τείνουν να εξαφανιστούν...