Μέχρι μισό δισεκατομμύριο ευρώ ετησίως εκτιμάται ότι στοιχίζει στο ελληνικό δημόσιο η λαθρεμπορία καυσίμων, λόγω μη καταβολής ΦΠΑ και Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), σύμφωνα με όσα κατήγγειλε, στη Θεσσαλονίκη, ο πρόεδρος...
του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), Γιάννης Ψυχογυιός.
Το μέγεθος αυτό, πρόσθεσε, δεν αποκλείεται να είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερο, καθώς ο προσδιορισμός του γίνεται με βάση χονδρικές εκτιμήσεις της αγοράς.
Την ίδια ώρα, η οικονομική κρίση και η επιβολή φόρων (οι οποίοι αυξήθηκαν αθροιστικά, σύμφωνα με τον κ. Ψυχογυιό, κατά περισσότερο από 90% τον τελευταίο ενάμιση χρόνο) έχει «γονατίσει» την εγχώρια κατανάλωση βενζίνης κατά περίπου 15% πέρυσι και ίσο ποσοστό στο πρώτο τρίμηνο 2011.
Κι αυτό, τη στιγμή που τα προηγούμενα 15 χρόνια ακόμη και μια πτώση της τάξης του 1% φαινόταν πολύ μεγάλη για τα δεδομένα του κλάδου (η πτωτική τάση του 15% δεν αναμένεται, ωστόσο, να διατηρηθεί στο σύνολο του 2011, που εκτιμάται, κατά τον κ. Ψυχογιό, ότι θα ισορροπήσει κοντά στα επίπεδα του 2010, γιατί οι περισσότεροι προγραμματισμένοι φόροι έχουν ήδη επιβληθεί).
Πάντως, η λαθρεμπορία και η πτώση της κατανάλωσης δεν είναι ο μόνος κεφαλόπονος στην αγορά καυσίμων, καθώς το φαινόμενο της «καταδολίευσης» των αντλιών λαμβάνει διαστάσεις μάστιγας: αν και ο κ.Ψυχογυιός δεν παρέθεσε στοιχεία για το μέγεθος του προβλήματος, ωστόσο παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν ότι περίπου τρία στα δέκα λίτρα βενζίνης (ποσοστό 30%) στην Αττική περνούν από «πειραγμένες» αντλίες. Γι΄ αυτό άλλωστε, οι καταναλωτές καλό είναι ν΄ αποφεύγουν πρατήρια που προσφέρουν «ύποπτα» χαμηλές τιμές, γιατί σε πολλές τέτοιες περιπτώσεις υποκρύπτονται κρούσματα καταδολίευσης.
Σύμφωνα με τον κ. Ψυχογυιό, ως αποτέλεσμα αυτού του αθέμιτου ανταγωνισμού, πολλοί καλοί και συνεπείς επιχειρηματίες οδηγούνται αργά ή γρήγορα εκτός αγοράς, λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού. Γι' αυτό άλλωστε, ο ΣΕΕΠΕ σχεδιάζει να συνδράμει σε αυστηρότερους ελέγχους στην αγορά, αλλά και σε καταγραφή/καταγγελία κρουσμάτων ασυνεπών επαγγελματιών.
του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος (ΣΕΕΠΕ), Γιάννης Ψυχογυιός.
Το μέγεθος αυτό, πρόσθεσε, δεν αποκλείεται να είναι στην πραγματικότητα μεγαλύτερο, καθώς ο προσδιορισμός του γίνεται με βάση χονδρικές εκτιμήσεις της αγοράς.
Την ίδια ώρα, η οικονομική κρίση και η επιβολή φόρων (οι οποίοι αυξήθηκαν αθροιστικά, σύμφωνα με τον κ. Ψυχογυιό, κατά περισσότερο από 90% τον τελευταίο ενάμιση χρόνο) έχει «γονατίσει» την εγχώρια κατανάλωση βενζίνης κατά περίπου 15% πέρυσι και ίσο ποσοστό στο πρώτο τρίμηνο 2011.
Κι αυτό, τη στιγμή που τα προηγούμενα 15 χρόνια ακόμη και μια πτώση της τάξης του 1% φαινόταν πολύ μεγάλη για τα δεδομένα του κλάδου (η πτωτική τάση του 15% δεν αναμένεται, ωστόσο, να διατηρηθεί στο σύνολο του 2011, που εκτιμάται, κατά τον κ. Ψυχογιό, ότι θα ισορροπήσει κοντά στα επίπεδα του 2010, γιατί οι περισσότεροι προγραμματισμένοι φόροι έχουν ήδη επιβληθεί).
Πάντως, η λαθρεμπορία και η πτώση της κατανάλωσης δεν είναι ο μόνος κεφαλόπονος στην αγορά καυσίμων, καθώς το φαινόμενο της «καταδολίευσης» των αντλιών λαμβάνει διαστάσεις μάστιγας: αν και ο κ.Ψυχογυιός δεν παρέθεσε στοιχεία για το μέγεθος του προβλήματος, ωστόσο παράγοντες της αγοράς υπολογίζουν ότι περίπου τρία στα δέκα λίτρα βενζίνης (ποσοστό 30%) στην Αττική περνούν από «πειραγμένες» αντλίες. Γι΄ αυτό άλλωστε, οι καταναλωτές καλό είναι ν΄ αποφεύγουν πρατήρια που προσφέρουν «ύποπτα» χαμηλές τιμές, γιατί σε πολλές τέτοιες περιπτώσεις υποκρύπτονται κρούσματα καταδολίευσης.
Σύμφωνα με τον κ. Ψυχογυιό, ως αποτέλεσμα αυτού του αθέμιτου ανταγωνισμού, πολλοί καλοί και συνεπείς επιχειρηματίες οδηγούνται αργά ή γρήγορα εκτός αγοράς, λόγω του αθέμιτου ανταγωνισμού. Γι' αυτό άλλωστε, ο ΣΕΕΠΕ σχεδιάζει να συνδράμει σε αυστηρότερους ελέγχους στην αγορά, αλλά και σε καταγραφή/καταγγελία κρουσμάτων ασυνεπών επαγγελματιών.