BACKGROUND

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ



Η αβάσταχτη πραγματικότητα των αριθμών... και τα παραμυθια του Παπακωανσταντινου






Μαύρα μαντάτα φέρνει και για τον μήνα Ιανουάριο το στατιστικό δελτίο του ΟΑΕΔ. Μέσα σε ένα μήνα (σε σχέση δηλαδή … με τον Δεκέμβριο):
Αυξήθηκαν κατά 5,51% οι άνεργοι
Μειώθηκαν κατά 16,71% οι αναγγελίες προσλήψεων
Αυξήθηκαν κατά 7,06% οι απολύσεις
Μειώθηκε κατά 7,06% ο αριθμός των επιδοτούμενων ανέργων, που σημαίνει ότι όλο και περισσότεροι μένουν άνεργοι για περισσότερο από ένα χρόνο!
Αναλυτικά, κατά το μήνα Ιανουάριο, οι εγγεγραμμένοι στα μητρώα του ΟΑΕΔ άνεργοι φθάνουν στα 689.558 άτομα. Από αυτούς 295.529 είναι άνδρες (ποσοστό 42,86%) και 394.029 είναι γυναίκες (ποσοστό 57,14%).
Στην ηλικιακή ομάδα από 30-54 ετών αναλογεί το (62,31%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στην ηλικιακή ομάδα κάτω των 30 αναλογεί το (28,29%) και στην ηλικιακή ομάδα άνω των 55 ετών αναλογεί το (9,40)%.
Στο εκπαιδευτικό επίπεδο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης αναλογεί το (45,76%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στο εκπαιδευτικό επίπεδο υποχρεωτικής εκπαίδευσης (έως 3η Γυμνασίου) αναλογεί το (38,83%), στο εκπαιδευτικό επίπεδο τριτοβάθμιας εκπαίδευσης το (14,09%) και στο εκπαιδευτικό επίπεδο χωρίς εκπαίδευση αναλογεί το (1,32%).
Στους Έλληνες υπηκόους αναλογεί το (92,26%) των εγγεγραμμένων ανέργων, στους υπηκόους τρίτων χωρών το (6,15%) και στους υπηκόους της Ευρωπαϊκής Ένωσης το (1,59%).
Ο αριθμός των επιδοτούμενων ανέργων ανέρχεται σε 258.285 άτομα και εμφανίζεται μειωμένος κατά 19.619 άτομα, ποσοστό -7,06% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα Δεκέμβριο. Από το σύνολο των επιδοτούμενων ανέργων, το ποσοστό 57,21% είναι κοινοί επιδοτούμενοι, το ποσοστό 29,27% είναι εποχικοί τουριστικών επαγγελμάτων, το ποσοστό 10,11% είναι εποχικοί λοιποί επιδοτούμενοι, το ποσοστό 3,10% είναι οικοδόμοι επιδοτούμενοι, το ποσοστό 0,20% είναι λοιποί επιδοτούμενοι και το ποσοστό 0,10% είναι εκπαιδευτικοί επιδοτούμενοι.
Οι αναγγελίες προσλήψεων ανήλθαν σε 49.626, μειωμένες κατά -16,71% σχετικά με τον Ιανουάριο του 2010.
Οι απολύσεις (καταγγελίες συμβάσεων αορίστου χρόνου) έφθασαν τις 30.481 (αυξημένες κατά 2,62% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα), οι λήξεις συμβάσεων ορισμένου χρόνου τις 25.530 (μειωμένες κατά -17,04% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα) και οι οικειοθελείς αποχωρήσεις τις 22.610 (μειωμένες κατά -0,19% σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα).
Το σύνολο των καταγγελιών συμβάσεων αορίστου χρόνου και των λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου ανέρχεται σε 56.011, το 45,58% του οποίου οφείλεται σε αποχωρήσεις από την αγορά εργασίας λόγω λήξεων συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Το μέγεθος αυτό είναι αυξημένο κατά 6,58% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2010 (52.552) και μειωμένο κατά -7,38% από τον προηγούμενο μήνα Δεκέμβριο (60.476).
Οι καθαρές ροές της μισθωτής απασχόλησης στον ιδιωτικό τομέα ανέρχονται σε -28.995 έναντι -16.273 τον Ιανουάριο του 2010 και -33.455 τον προηγούμενο μήνα Δεκέμβριο.



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Που θα γίνουν προσλήψεις το 2011 στο Δημόσιο

troktiko    Που θα γίνουν προσλήψεις το 2011 στο Δημόσιο
Σε 11 τομείς του Δημοσίου θα δοθεί προτεραιότητα για την πρόσληψη…
μόνιμου και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου … προσωπικού, το 2011.  Αναμένεται επίσης να προσληφθούν και επιτυχόντες σε διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ, των οποίων η πρόσληψη είχε παγώσει μετά την απαγόρευση το 2010 λόγω του Μνημονίου.
ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:
- Στο υπουργείο Υγείας που έχει προγραμματίσει την πρόσληψη υγειονομικού προσωπικού, των υπουργείων Προστασίας του Πολίτη και Άμυνας τα οποία θα προσλάβουν κυρίως ένστολους
- Στο υπουργείο Παιδείας το οποίο θα προσλάβει εκπαιδευτικούς.
- Στο υπουργείο Δικαιοσύνης για την πρόσληψη δικαστικών λειτουργών.
- Στο υπουργείο Εργασίας για την πρόσληψη προσωπικού των ασφαλιστικών ταμείων
- Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας και τους ΟΤΑ οι οποίοι θα προσλάβουν προσωπικό για τις τεχνικές υπηρεσίες, τις υπηρεσίες καθαριότητας.
Στους παιδικούς σταθμούς, καθώς και εξειδικευμένο προσωπικό για τις νέες υπηρεσίες που δημιουργούνται με τον «Καλλικράτη».
Οι ανάγκες αυτών των υπηρεσιών θα καλυφθούν ιδίως από προσωπικό των παρακάτω κατηγοριών:
Από αποφοίτους όλων των παραγωγικών σχολών του Δημοσίου, όπως, Εθνική Σχολή Δικαστών, Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης, Εθνική Σχολή Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Σχολές Ενόπλων Δυνάμεων (Ευελπίδων, Ικάρων και Ναυτικών Δοκίμων), Σχολές Αστυνομίας και Πυροσβεστικής.
Από προσωπικό που περιλαμβάνεται στους πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ και των φορέων που εκδόθηκαν μέχρι την 31-12-09
Από προσωπικό που περιλαμβάνεται σε πίνακες διοριστέων του ΑΣΕΠ και των φορέων που εκδόθηκαν μετά την 01-01-2010 και από διοριστέους βάσει ειδικών διατάξεων
Τα κριτήρια τα οποία θα ληφθούν υπόψη είναι:
- O αριθμός των αποχωρήσεων εξειδικευμένου προσωπικού της συγκεκριμένης υπηρεσίας ή φορέα κατά το 2010 ( μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ), τα καθήκοντα του οποίου είναι συναφή με τους τομείς προτεραιότητας.
- Oι νέες αρμοδιότητες της υπηρεσίας ή του φορέα που προέκυψαν κυρίως από τον Καλλικράτη και απαιτούν την πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού.
- O αριθμός προσωπικού ανά κατηγορία, κλάδο ή ειδικότητα που μετατάχθηκε σε υπηρεσίες και φορείς του δημοσίου κατά το προηγούμενο και το τρέχον έτος.
- O αριθμός προσωπικού ανά κατηγορία κλάδο και ειδικότητα που μετατάχθηκε από υπηρεσίες και φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα κατά το προηγούμενο και το τρέχον έτος.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΙΔΙΚΑ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΑ ΠΡΟΣ ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ

Ρεπορτάζ : Φωτεινή Καλλίρη
(από την Καθημερινή)
Την ενσωμάτωση των 15 ειδικών μισθολογίων (γιατροί του ΕΣΥ, δικαστικοί, διπλωματικοί, καθηγητές ΑΕΙ, ένστολοι κ. ά.) στο ενιαίο μισθολόγιο και των επιδομάτων, που λαμβάνουν περίπου 300.000 υπάλληλοι, στον κορμό του βασικού μισθού επεξεργάζεται...
ο υπουργός Εσωτερικών κ. Ιω. Ραγκούσης. Επί της ουσίας, αυτό συνεπάγεται ότι εκτός από το ειδικό καθεστώς που ισχύει σε 15 επαγγελματικές κατηγορίες θα κοπούν και τα 17 ειδικά επιδόματα που υπάρχουν στα ειδικά μισθολόγια. Ετσι, όπως όλα δείχνουν, θα διατηρηθούν, εκτός από τα οικογενειακά, μόνο δύο επιδόματα: το επίδομα αντικειμένου εργασίας και το επίδομα θέσης ευθύνης.
Το πρώτο θα αφορά τις ειδικές συνθήκες εργασίας και θα έχει να κάνει με τις ιδιαιτερότητες της δουλειάς που θα έχει κάθε κατηγορία υπαλλήλων που εντασσόταν σε ειδικό μισθολόγιο (π. χ. επίδομα κινδύνου για στρατιωτικούς ή βιβλιοθήκης για τους γιατρούς ή ειδικών συνθηκών για δικαστικούς), ενώ το δεύτερο θα αφορά τα χρόνια προϋπηρεσίας του υπαλλήλου και την επιτελική θέση ευθύνης που κατέχει στην εργασία του. Τα κριτήρια αυτά θα προσδιορίζουν τις ειδικές μισθολογικές ρυθμίσεις που θα διέπουν τους κλάδους των γιατρών του ΕΣΥ, των δικαστικών, των μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, τα μέλη του Νομικού Συμβουλίου του κράτους, τους ερευνητές, τα μέλη ΔΕΠ ΑΕΙ-ΤΕΙ, το προσωπικό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, τους αρχιερείς και τους μουσικούς. Ωστόσο, δεν θα ισχύουν οι ρυθμίσεις αυτές για όλους ανεξαιρέτως τους υπαλλήλους. Για παράδειγμα, οι αμοιβές ενός οικονομολόγου που υπηρετεί στις Ενοπλες Δυνάμεις θα εξομοιωθούν με εκείνες που λαμβάνουν οι υπάλληλοι αντίστοιχων προσόντων σε άλλους φορείς του Δημοσίου. Αντίστοιχη πρόβλεψη θα υπάρχει για το σύνολο των διοικητικών υπαλλήλων που σήμερα εντάσσονται στα ειδικά μισθολόγια. Βασική αρχή του νέου μισθολογίου θα είναι η τήρηση της αρχής «ίση αμοιβή» για «δουλειά ίσης αξίας» με στόχο να αποτελέσει «κίνητρο και όχι αντικίνητρο» για τους δημοσίους υπαλλήλους.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Στην Ήπειρο 47 άτομα χάνουν τη δουλειά τους κάθε μέρα!

troktiko    Στην Ήπειρο 47 άτομα χάνουν τη δουλειά τους κάθε μέρα!
22.764 στην περιοχή μας οι εγγεγραμμένοι άνεργοι, ενώ η Κομισιόν θα κόψει το επίδομα σε όσους έχουν κάποια περιουσία
Χωρίς… … χαλινάρια συνεχίζει να καλπάζει η ανεργία στην Ήπειρο και το 2011, αφού μόλις σε ένα μήνα οι εγγεγραμμένοι στον ΟΑΕΔ αυξήθηκαν κατά 1.410, γεγονός που σημαίνει, ότι από τον Δεκέμβρη έως τον Ιανουάριο 47 άνθρωποι έχαναν τη δουλειά τους κάθε μέρα!




-------------------------------------------------------------------------------------------------------


" ΨΑΛΙΔΑ " 22% ΣΤΙΣ ΑΜΟΙΒΕΣ ΑΝΔΡΩΝ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ

Κατά 22,2% χαμηλότερα αμείβονται οι γυναίκες από τους άνδρες καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους στην Ελλάδα, έναντι 17,5% κατά μέσο όρο στην ΕΕ, όπως αναφέρουν τα στοιχεία της Eurostat για τις μισθολογικές διαφορές μεταξύ των δύο φύλων. Η Κομισιόν παρουσίασε την Παρασκευή τα στοιχεία με αφορμή την ευρωπαϊκή ημέρα ισότητας των μισθών το Σάββατο...

«Η μείωση της διαφοράς των αμοιβών ανδρών και γυναικών προχωρά με αργό ρυθμό», τονίζει στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για το 2008, ο ρυθμός αυτός κυμαίνεται από 5% στην Ιταλία έως 30% στην Εσθονία, αντανακλώντας τον πολύπλοκο και διαρκή χαρακτήρα των ανισοτήτων στην αγορά εργασίας. Η Ελλάδα, με ποσοστό 22,2%, κατατάσσεται στην τέταρτη θέση από το τέλος, μετά την Εσθονία, την Τσεχία (26%), την Αυστρία (25,5%) και τη Γερμανία (23%).
Επιπλέον, η Επιτροπή τονίζει ότι η διαφορά όσον αφορά τις αμοιβές ανδρών και γυναικών καθ' όλη τη διάρκεια της ζωής τους έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερες συντάξεις για τις γυναίκες. Για το λόγο αυτό, ο κίνδυνος για τις ηλικιωμένες γυναίκες να αντιμετωπίσουν καταστάσεις φτώχειας είναι μεγάλος. Πράγματι, τα στοιχεία της Eurostat, αναφέρουν ότι το 22% των γυναικών ηλικίας 65 ετών και άνω κινδυνεύει από φτώχεια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους άνδρες είναι 16%.
Σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρομέτρου σχετικά με την ισότητα των φύλων, το 62% των Ευρωπαίων πιστεύει ότι εξακολουθεί να υπάρχει ανισότητα μεταξύ των φύλων σε πολλούς τομείς της κοινωνίας.
«Η ευρωπαϊκή ημέρα ισότητας των μισθών μάς υπενθυμίζει πόσες προσπάθειες πρέπει ακόμη να καταβάλουμε για να γεφυρώσουμε το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων. Μαζί με τα κράτη-μέλη και τους κοινωνικούς εταίρους, θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε ουσιαστικά τη διαφορά των αμοιβών ανδρών και γυναικών στην ΕΕ, ώστε στο μέλλον να μην χρειαζόμαστε πλέον ημέρα ισότητας των μισθών για να υπενθυμίζουμε τις μισθολογικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών», δήλωσε η Επίτροπος, αρμόδια για θέματα δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ.
Για να αντιμετωπιστούν οι μισθολογικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, η Επιτροπή δεσμεύεται να στηρίξει πρωτοβουλίες ίσης αμοιβής στον χώρο εργασίας με δείκτες ισότητας, «καταστατικούς χάρτες» και βραβεία, καθώς και να διερευνήσει τρόπους για να βελτιώσει τη μισθολογική διαφάνεια, καθώς και τον αντίκτυπο στην ίση αμοιβή άτυπων ρυθμίσεων εργασίας, όπως της μερικής απασχόλησης και των συμβάσεων ορισμένου χρόνου.



----------------------------------------------------------------------------------------------------

Αδικημένες οι Ελληνίδες μισθολογικά

Σύμφωνα με στοιχεία της Eurostat που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αφορμή την αυριανή, ευρωπαϊκή ημέρα … ισότητας των μισθών, οι γυναίκες στην Ελλάδα αμείβονται κατά 22,2% χαμηλότερα από τους άνδρες καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους, έναντι 17,5% κατά μέσο όρο στην Ε.Ε.
«Η μείωση της διαφοράς των αμοιβών ανδρών και γυναικών προχωρεί με αργό ρυθμό», τονίζει στην ανακοίνωσή της η Επιτροπή. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για το 2008, ο ρυθμός αυτός κυμαίνεται από 5% στην Ιταλία έως 30% στην Εσθονία, αντανακλώντας τον πολύπλοκο και διαρκή χαρακτήρα των ανισοτήτων στην αγορά εργασίας.
Η Ελλάδα, με ποσοστό 22,2%, κατατάσσεται στην τέταρτη θέση από το τέλος, μετά την Εσθονία, την Τσεχία (26%), την Αυστρία (25,5%) και τη Γερμανία (23%).
Επιπλέον, η Επιτροπή τονίζει ότι η διαφορά όσον αφορά τις αμοιβές ανδρών και γυναικών καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής τους έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερες συντάξεις για τις γυναίκες. Για το λόγο αυτό, ο κίνδυνος για τις ηλικιωμένες γυναίκες να αντιμετωπίσουν καταστάσεις φτώχειας είναι μεγάλος. Πράγματι, τα στοιχεία της Eurostat, αναφέρουν ότι το 22% των γυναικών ηλικίας 65 ετών και άνω κινδυνεύει από φτώχεια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τους άνδρες είναι 16%.
Σύμφωνα με έρευνα του Ευρωβαρομέτρου σχετικά με την ισότητα των φύλων, το 62% των Ευρωπαίων πιστεύει ότι εξακολουθεί να υπάρχει ανισότητα μεταξύ των φύλων σε πολλούς τομείς της κοινωνίας.
«Η ευρωπαϊκή ημέρα ισότητας των μισθών μάς υπενθυμίζει πόσες προσπάθειες πρέπει ακόμη να καταβάλουμε για να γεφυρώσουμε το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των δύο φύλων. Μαζί με τα κράτη-μέλη και τους κοινωνικούς εταίρους, θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε ουσιαστικά τη διαφορά των αμοιβών ανδρών και γυναικών στην Ε.Ε., ώστε στο μέλλον να μην χρειαζόμαστε πλέον ημέρα ισότητας των μισθών για να υπενθυμίζουμε τις μισθολογικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών», δήλωσε η Επίτροπος, αρμόδια για θέματα δικαιοσύνης, Βίβιαν Ρέντινγκ.
Για να αντιμετωπιστούν οι μισθολογικές διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, η Επιτροπή δεσμεύεται να στηρίξει πρωτοβουλίες ίσης αμοιβής στον χώρο εργασίας με δείκτες ισότητας, «καταστατικούς χάρτες» και βραβεία, καθώς και να διερευνήσει τρόπους για να βελτιώσει τη μισθολογική διαφάνεια, καθώς και τον αντίκτυπο στην ίση αμοιβή άτυπων ρυθμίσεων εργασίας, όπως της μερικής απασχόλησης και των συμβάσεων ορισμένου χρόνου.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΦΟΡΟΙ ΦΩΤΙΑ ΣΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ...

Ρεπορτάζ : Γιώργος Φιντικάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Μεγάλες αυξήσεις στις αντικειµενικές αξίες των ακινήτων που θα εκτοξεύσουν στα ύψη στους φόρους σε µεταβιβάσεις, γονικές παροχές, κληρονοµιές ακινήτων έρχονται από το δεύτερο εξάµηνο του έτους. Απόφαση - πρόκριµα για τις αυξήσεις αυτές... εκτιµάται σύµφωνα µε παράγοντες της αγοράς ότι αποτελεί η άνοδος έως 60% των τιµών ζώνης στην Κοινότητα Ψυχικού, του ∆ήµου Φιλοθέης - Ψυχικού, που ανακοίνωσε χθες το υπουργείο Οικονοµικών.

Στην ουσία η απόφασηαυτή εξισώνει τις αντικειµενικές µε τις αγοραίες, µε την τιµή στην πιο ακριβή ζώνη του Ψυχικού να αυξάνεται πλέον στα 10.000

ευρώ (έναντι των 6.250 ευρώ που ισχύουν σήµερα), όταν οι υψηλότερες εµπορικές τιµές στη συγκεκριµένη περιοχή κυµαίνονται σε αυτά τα επίπεδα.

ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΚΤΗΜΑΤΑΓΟΡΑΣ εκτιµούν ότι η περίπτωση του Ψυχικού δείχνει και τις προθέσεις του οικονοµικού επιτελείου της κυβέρνησης για προσαρµογή σε πλήθος περιοχών σε όλη την Ελλάδα των αντικειµενικών τιµών στα επίπεδα των αγοραίων. Το γεγονός αυτό τοποθετείται στο δεύτερο εξάµηνο του έτους και αναµένεται να συµπαρασύρει προς τα πάνω το σύνολο των φόρων (για µεταβιβάσεις, γονικές παροχές, δωρεές, τα έξοδα για συµβολαιογράφους, δικηγόρους) προκαλώντας µεγάλες επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες ακινήτων. Αλλωστε το υπουργείο Οικονοµικών έχει ήδη προαναγγείλει ότι σκοπός των νέων επερχόµενων αυξήσεων θα είναι η προσαρµογή τους στα επίπεδα των αγοραίων. Κάτι τέ τοιο πάντως αναµένεται να αποτελέσει ακόµη ένα πλήγµα στην κτηµαταγορά που βρίσκεται σε ύφεση.

Κατά το υπουργείο Οικονοµικών, ο λόγος που επέβαλε την αύξηση των αντικειµενικών αξιών στο Ψυχικό, είναι το γεγονός ότι το Συµβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε πέρυσι την παλαιότερη απόφαση του 2007 για τη Β’ ζώνη της περιοχής (πρόκειται για την τελευταία αύξηση που πήραν οι αντικειµενικές) κατόπιν προσφυγής των κατοίκων µε το επιχείρηµα ότι οι τιµές είναι υψηλές. Ως αποτέλεσµα, οι τιµές για τη Β’ ζώνη επανήλθαν στα επίπεδα που είχαν οριστεί το 2005, όταν για όλες τις υπόλοιπες ζώνες συνέχισαν να ισχύουν εκείνες που καθορίστηκαν το 2007.

Ετσι, το υπουργείο, µε επιχείρηµα ότι οι τιµές στις ζώνες ενός δήµου πρέπει να προκύπτουν όλες µε βάση τα ίδια στοιχεία, τις αναπροσάρµοσε συνολικά στο Ψυχικό, λαµβάνοντας υπόψη του τα σηµερινά δεδοµένα της αγοράς.

Σύµφωνα µε αυτά, η τιµή της Α’ ζώνης αυξάνεται από τα 6.250 ευρώ στα 10.000 ευρώ (60%), της Β’ ζώνης από τα 5.150 ευρώ στα 8.000 ευρώ (55%), της Γ’ και ∆’ ζώνης από τα 4.700 ευρώ στα 6.000 ευρώ (28%), της Ε’ ζώνης από τα 3.650 ευρώ στα 4.500 ευρώ (24%), της ΣΤ’ ζώνης από τα 4.300

ευρώ στα 5.500 ευρώ (28%) και της Ζ’ ζώνης από τα 3.250 ευρώ στα 4.500 ευρώ (38%). Σηµειωτέον, ότι τα 10.000 ευρώ είναι πλέον µακράν η υψηλότερη αντικειµενική τιµή πανελλαδικά, µε δεύτερη αυτήν της Βουλιαγµένης (8.800 ευρώ/ τ.µ.) και τρίτη εκείνη στην Ηρώδου Αττικού µε 8.500 ευρώ. ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. Οι νέες αντικειµενικές αναµένεται να είναι έτοιµες µέσα την άνοιξη, ώστε να τεθούν σε εφαρµογή από το β’ εξάµηνο του 2011 όπως έχει προαναγγείλει το υπουργείο. Ηδη, οι αρµόδιες επιτροπές συγκεντρώνουν τα σχετικά στοιχεία από µεσιτικά γραφεία για τις τιµές αγοραπωλησίας σε κατοικίες, καταστήµατα και γραφεία όλης της χώρας, µε στόχο να δηµιουργηθεί στην ουσία µια «τράπεζα τιµών», όπου θα προστρέχουν συµβολαιογράφοι και εφοριακοί κατά τη µεταβίβαση ενός ακινήτου, για τον υπολογισµό του φόρου µεταβίβασης, των φόρων δωρεάς, γονικής παροχής, και κληρονοµιάς. Σύµφωνα µε παράγοντες του υπουργείου, η αύξηση των αντικειµενικών θα συνοδευτεί και από αύξηση των αφορολογήτων ορίων για την απόκτηση πρώτης κατοικίας. Το όφελος από την αύξηση αυτή όµως θα είναι περιορισµένο σε σχέση µε τις επιβαρύνσεις.

Τι λέει η απόφαση του ΣΤΕ. Το σκεπτικό του Ανωτάτου∆ικαστηρίου ήταν ότι ηεπίµαχη απόφασητου υπουργείου Οικονοµικών, το 2007, δεν εκδόθηκε κατόπιν εκτίµησης συγκεκριµένων στοιχείων, που να ανταποκρίνονται χρονικά στον καθορισµό τιµών, αλλά αντιθέτως στηρίχθηκε σε στοιχεία του έτους 2005, τα οποία δεν έδιναν την εικόνα της πραγµατικής αξίας στηνπεριοχή, καθώς οι τιµές έκτοτεείχαν αυξηθεί περαιτέρω. Το ΣΤΕ δηλαδή ακύρωσε την υπουργική απόφαση,µε αποτέλεσµα για τη Β’ ζώνη να επανέλθουν σε ισχύ οι τιµές που είχαν οριστεί το 2005, βασιζόµενες σε παλαιότερα στοιχεία.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Υπό εξέταση: νοητικής υστέρησης, τυφλότητος, πολυτεκνικό και πολλά άλλα ενώ προβλέπεται να κοπεί το ΕΠΙΔΟΜΑ ΑΝΕΡΓΙΑΣ!!!!!!





Στο στόχαστρο βάζει το Μνημόνιο Νο 4 -και κατ επέκταση η κυβέρνηση- τα κοινωνικά επιδόματα. Στις δεσμεύσεις που ανέλαβε το οικονομικό επιτελείο απέναντι στην τρόικα περιλαμβάνεται, μεταξύ άλλων η περικοπή του επιδόματος ανεργίας, ενώ ερωτηματικό παραμένει η τύχη δεκάδων άλλων παροχών, προς τις ασθενέστερες κοινωνικά τάξεις.

Δύο συγκεκριμένα επιδόματα κατονομάζονται στο Μνημόνιο Νο4 και πάνε για κόψιμο: το επίδομα ισολογισμού στις Τράπεζες (ο 15ος μισθός τους) αλλά και το επίδομα ανεργίας με στόχο την εξοικονόμηση 500 εκατ. ευρώ.

Από την ερμηνεία του μνημονίου προκύπτει, θα μπει εισοδηματικό κριτήριο. Δηλαδή κάποιος που μένει άνεργος σήμερα, θα χάνει το επίδομα, αν πριν από 1 ή 2 χρόνια, για παράδειγμα, είχε υψηλά εισοδήματα!

Σε κάθε περίπτωση η τρόικα υποχρεώνει την κυβέρνηση να προχωρήσει καταγραφή επανεξέταση όλων των επιδομάτων (αναμένεται να ολοκληρωθεί στο τέλος της άνοιξης) ώστε να περιοριστούν οι επικαλύψεις. Δηλαδή όποιος δουλεύει σε αδήλωτη εργασία, δε θα παίρνει επίδομα ανεργίας, όποιος παίρνει πολυτεκνικό επίδομα δε θα παίρνει και οικογενειακό επίδομα τέκνων από την εργασία του ή τον ΟΑΕΔ.

Το θέμα είναι όμως τι τελικά μέλλει γενέσθαι και με τα υπόλοιπα επιδόματα, αφού στο Μνημόνιο υπάρχει σαφής -όσο και νεφελώδης- πρόβλεψη για νέες περικοπές κοινωνικών παροχών και μεταβιβάσεων. Μπαίνουν δηλαδή έτσι στο τραπέζι…

Αυτοί που θα... γλιτώσουν είναι οι, περίπου, 200.000 δικαιούχοι, άτομα με ειδικές ανάγκες, οι οποίοι βρίσκονται κάτω από τα όρια της φτώχειας. Οι υπόλοιποι, σύμφωνα με το μνημόνιο Νο4, θα σταματήσουν να λαμβάνουν κοινωνικά επιδόματα.

Τα «υπό εξέταση» επιδόματα

ΟΓΑ
- 2.000 ευρώ εφάπαξ για το 3ο παιδί
- 174 ευρώ επίδομα τρίτου παιδιού
- 43 ευρώ πολυτεκνικό επίδομα
- 100 ευρώ ισόβια σύνταξη

ΟΑΕΔ
- 454 ευρώ επίδομα ανεργίας
- 100-960 ευρώ οικογενειακό επίδομα
- 578-1500 ευρώ εποχικό (και μητρότητος)

Υπ. Υγείας
- 770 ευρώ προνοιακό επίδομα
- 360-697 ευρώ επίδομα τυφλότητος
- 360 ευρώ σε κωφάλαλους
- 527 ευρώ για νοητική υστέρηση
- 697 ευρώ για ασθενείς από εγκεφαλικό

----------------------------------------------------------------------------------------------



Με το νέο μισθολόγιο θα καταργηθούν τα επιδόματα εορτών και αδείας





Τέλος στα επιδόματα εορτών και αδείας για όλους τους υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου θα σημάνουν οι νέες ρυθμίσεις που προωθεί η κυβέρνηση για το ενιαίο μισθολόγιο.

Η εντολή της τρόικας για τη μείωση του μισθολογικού κόστους στο στενό δημόσιο τομέα, την οποία συμφώνησε να εκτελέσει χωρίς καμία αντίδραση η κυβέρνηση με το νέο μνημόνιο, συνεπάγεται, μεταξύ πολλών άλλων, την κατάργηση όλων των επιδομάτων που δεν συνδέονται με την παραγωγικότητα ή αποδοτικότητα των υπαλλήλων και των λειτουργών του Δημοσίου. Ανάμεσα σ’ αυτά συγκαταλέγονται και τα επιδόματα εορτών και αδείας.

Ήδη, μετά τις περικοπές που επιβλήθηκαν το Μάρτιο και το Μάιο, τα επιδόματα εορτών και αδείας έχουν περιοριστεί σε ένα ποσό συνολικού ύψους 1.000 ευρώ για όλο το χρόνο.

Από τα ποσό αυτό τα 500 ευρώ είναι το δώρο των Χριστουγέννων, τα 250 ευρώ είναι το δώρο του Πάσχα και τα υπόλοιπα 250 ευρώ είναι το επίδομα θερινής αδείας.

Από την πλήρη περικοπή των επιδομάτων αυτών, όπως αναφέρει σήμερα ο Ελεύθερος Τύπος, η οποία θα ξεκινήσει τον προσεχή Ιούλιο (το «250άρι» του Πάσχα θα τη γλιτώσει για τελευταία φορά), ταυτόχρονα με την εφαρμογή του νέου μισθολογίου, η… εξοικονόμηση μισθολογικής δαπάνης που θα προκύψει για το φετινό Προϋπολογισμό εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 500 εκατ. ευρώ!

Το σχέδιο κυβέρνησης και τρόικας για την «εξάλειψη» του 13ου και του 14ου μισθού στο στενό δημόσιο τομέα το οποίο άρχισε να εφαρμόζεται με το πρώτο μνημόνιο του Μαΐου του 2010, θα υλοποιηθεί πλήρως.

Κάθε υπάλληλος και λειτουργός του δημοσίου θα χάσει από φέτος 750 ευρώ σε ετήσια βάση και από το 2012 η απώλεια θα φθάσει τα 1.000 ευρώ ετησίως.



--------------------------------------------------------------------------------------



25.431 αιτήσεις για 1.460 θέσεις μέσω της σελίδας της Ανοιχτής Διακυβέρνησης


 

Έφτασαν τις 25.000 οι αιτήσεις στην ιστοσελίδα της Ανοιχτής Διακυβέρνησης opengov.gr, με πάνω από 4 εκατ. επισκέπτες. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει καταγράψει το Γραφείο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του πρωθυπουργού, για τις 1.460 θέσεις γενικών, ειδικών γραμματέων και προέδρων ή διοικητών δημοσίων Οργανισμών υπέβαλαν αιτήσεις 25.431 ενδιαφερόμενοι.

Πέραν των προκηρύξεων, σημαντικό μερίδιο καταλαμβάνει στην ιστοσελίδα η διαβούλευση για νομοθετικές πρωτοβουλίες σ’ όλο το κυβερνητικό φάσμα. Αξιοσημείωτο είναι και το γεγονός ότι η ιστοσελίδα δέχθηκε, το ίδιο διάστημα, 4.364.032 επισκέψεις.
-------------------------------------------------------------------------


ΣΕ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΜΙΣΘΩΝ ΠΡΟΧΩΡΑ ΤΟ ΕΝΑ ΤΡΙΤΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Ειδικές επιχειρησιακές συμβάσεις με μειώσεις μισθών θα εφαρμόσει 1 στις 3 επιχειρήσεις στην Ελλάδα, καθώς το 40,9% των εταιριών αυτών θεωρεί την εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων απαραίτητη επιλογή για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας. Το...
συμπέρασμα αυτό προκύπτει από έρευνα της Εταιρίας Επιλογής Στελεχών People for Business με θέμα «Η εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων μέσα στο 2011», που πραγματοποιήθηκε το χρονικό διάστημα από 10 Ιανουαρίου έως 10 Φεβρουαρίου 2011 σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 145 εταιριών.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας:
- Το 40,9% των εταιρειών θεωρεί την εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων απαραίτητη επιλογή για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας
- Το 45,4% των επιχειρήσεων θεωρεί ότι η καθιέρωση των επιχειρησιακών συμβάσεων είναι προς τη σωστή κατεύθυνση
- Το 45,45% των στελεχών ανθρωπίνου δυναμικού πιστεύει ότι οι μειώσεις μισθών θα οδηγήσουν σε σύγκρουση μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων. Ωστόσο, το 59% των επιχειρήσεων τάχθηκε κατά των επιχειρησιακών, ενώ εν αναμονή είναι το 13%.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



ΟΥΡΑΓΟΣ ΣΤΟΥΣ ΜΙΣΘΟΥΣ Η ΕΛΛΑΔΑ

Ρεπορτάζ : Ηλίας Γεωργάκης
(από ΤΑ ΝΕΑ)
Μύθος είναι το υψηλό κόστος εργασίας στην Ελλάδα, συµπεραίνει έκθεση του ΙΝΕΓΣΕΕ που αντιστρατεύεται το βασικό επιχείρηµα της τρόικας ότι φταίνε οι υψηλοί µισθοί για την επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας. Παράλληλα, σύµφωνα µε την έκθεση...
σε σύγκριση µε τις άλλες χώρες της Ε.Ε. οι έλληνες εργαζόµενοι έχουν από τις χαµηλότερες αποδοχές, όταν οι επιχειρήσεις στη χώρα µας διατηρούν από τα υψηλότερα περιθώρια κέρδους µεταξύ των χωρών-µελών της Ε.Ε. Ο επιχειρηµατικός τοµέας – όπως προκύπτει από την έκθεση – δεν θυσίασε την υψηλή κερδοφορία του για να επιτευχθεί η αύξηση της ανταγωνιστικότητας, η οποία αντίθετα επιδεινώθηκε τατελευταία χρόνια κυρίως λόγω της ανατίµησης του ενιαίου νοµίσµατος.

Πρόκειται για τα συµπεράσµατα µεγάλης επιστηµονικής µελέτης του ΙΝΕ-ΓΣΕΕ (Ηλίας Ιωακείµογλου) µε θέµα «Κόστος εργασίας, περιθώρια κέρδους και ανταγωνιστικότητα στην Ελλάδα κατά την περίοδο 1995-2009. Οπως σηµειώνει στον πρόλογο της µελέτης ο πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος, από την ανάλυση προκύπτει ότι τόσο οι µεταβολές στο µέσο περιθώριο κέρδους όσο και οι µεταβολές του κόστους εργασίας ανά µονάδα προϊόντος δεν επηρέασαν σηµαντικά την ανταγωνιστικότητα κατά την περίοδο 1995-2009, διότι αθροιστικά µεταβλήθηκαν µε ρυθµούς ανάλογους προς τους αντίστοιχους στις 35 κυριότερες ανταγωνίστριες χώρες.

Η ΕΠΊΔΕΊΝΩςΗ της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαπενταετίας, όπως συµπληρώνει ο κ. Παναγόπουλος, οφείλεταιστην ονοµαστική συναλλαγµατική ισοτιµία του ευρώ. Σύµφωνα µε τη µελέτη: n Τόσο οι µεταβολές στο µέσοπεριθώριο κέρδους, όσο και οι µεταβολές του κόστους εργασίας ανά µονάδα προϊόντος δεν επηρέασαν σηµαντικά την ανταγωνιστικότητα τιµής κατά την περίοδο 1995-2009, διότι αθροιστικά µεταβλήθηκαν µε ρυθµούς ανάλογους προς τους αντίστοιχους στις 35 κυριότερες ανταγωνίστριες χώρες. Η επιδείνωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών προϊόντων κατά τη διάρκεια της τελευταίας δεκαπενταετίας οφείλεται στην ονοµαστική συναλλαγµατική ισοτιµία του ευρώ. Η ανατίµηση του ευρωπαϊκού νοµίσµατος κατέστησε τα ελληνικά προϊόντα (αγαθά και υπηρεσίες) ακριβότερα και υπέσκαψε την ανταγωνιστικότητά τους.

n Το πραγµατικό ετήσιοκόστος εργασίας στην Ελλάδα παρουσίασε κατά την περίοδο 1995-2009 µεγάλες αυξήσεις. Αυτό έχει µικρύνειτην απόσταση έναντι των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ενωσης. Εντούτοις, το πραγµατικό ετήσιο κόστος εργασίας στην Ελλάδα παρέµενε το 2009 σηµαντικά χαµηλότερο από το αντίστοιχο στις πιο προηγµένες ευρωπαϊκές χώρες: περίπου κατά 35% έναντι των µικρών χωρών της Βόρειας Ευρώπης, 25% έναντι της Γαλλίας και της Βρετανίας, περίπου 20% έναντι της Ιταλίας και της Ισπανίας.

Κατά τη διάρκεια ολόκληρης της περιόδου 1995-2009, τοµέσο περιθώριο κέρδους της ελληνικής οικονοµίας (40%) ήταν το υψηλότερο στην Ευρωπαϊκή Ενωση των 18 πιο προηγµένων χωρών, µε εξαίρεση την Ιρλανδία. Ακόµη και το 2010, παράτην κάµψη του µέσου περιθωρίου (-5%) εξαιτίας της κρίσης, οι επιχειρήσεις της Ελλάδας διατηρούν τα υψηλότερα περιθώρια µαζί µε την Ιρλανδία, τη Γερµανία και την Ισπανία. Εναντι των 35 κυριότερων ανταγωνιστριών χωρών τα περιθώρια κέρδους στην Ελλάδα µειώθηκαν ελαφρώς (µείωση της τάξεως του 5%). Εντούτοις, η µείωση αυτή στο µέσο περιθώριο κέρδους ήταν µικρή (5%) και είχε ως σηµείο εκκίνησης το πολύ υψηλό επίπεδο του 40%, ενώ στις άλλες χώρες το αντίστοιχο περιθώριο κυµαίνεται µεταξύ 10% και 35% (και είναι µικρότερο του 30% στις περισσότερες περιπτώσεις).

n Ενώ οι αποδοχές στην Ελλάδα, υπολογισµένες σε εθνικά νοµίσµατα, αυξήθηκαν κατά 12,5% περισσότερο από ό,τι οι αποδοχές στις ανταγωνίστριες χώρες, παρουσίασαν εκρηκτική αύξηση (30%) όταν τιςυπολογίζουµε σε δολάρια.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


ΜΙΑ ΣΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΔΗΛΩΝΕΙ ΕΤΟΙΜΗ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

Μία στις τρεις επιχειρήσεις προτίθεται να συνάψει και να εφαρμόσει μειώσεις μισθών μέσω των επιχειρησιακών συμβάσεων εντός του 2011, ενώ το 59% των εκπροσώπων των επιχειρήσεων απαντά αρνητικά σε αυτή την προοπτική.
Ένα υψηλό ποσοστό επιχειρήσεων (40,9%) θεωρεί τις επιχειρησιακές συμβάσεις ως απαραίτητη επιλογή για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας και σε 45,4% πιστεύουν ότι η καθιέρωσή τους κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση...

Την ίδια στιγμή σε ποσοστό 45,5%, τα στελέχη εκτιμούν ότι οι μειώσεις μισθών -που θα επιφέρουν οι νέες συμβάσεις- θα επιδεινώσει τις σχέσεις και θα οδηγήσει σε σύγκρουση τις διοικήσεις των επιχειρήσεων με τους εργαζόμενους.
Στα συμπεράσματα αυτά κατέληξε έρευνα της εταιρείας «People for Business» με θέμα την «εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων το 2011».
Η έρευνα έγινε σε δείγμα 145 μικρών μεσαίων και μεγάλων επιχειρήσεων ενώ συμμετείχαν και στελέχη των εταιρειών αυτών (γενικοί διευθυντές, διευθυντές ανθρώπινου δυναμικού και managers).
Στόχος, η διερεύνηση των προθέσεων των επιχειρήσεων για τη σύναψη ή όχι επιχειρησιακών συμβάσεων εντός του τρέχοντος έτους. Καθώς και ο προσδιορισμός των παραγόντων που θα λάμβαναν υπόψη τους πριν προβούν σε μία τέτοια ενέργεια.
Τα στοιχεία της έρευνας
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα συμπεράσματα της έρευνας, έτοιμη να εφαρμόσει τις επιχειρησιακές συμβάσεις το 2011 δηλώνει 1 στις 3 επιχειρήσεις. Ειδικότερα, σε ποσοστό 28% οι εκπρόσωποι των επιχειρήσεων είπαν ότι έχουν πρόθεση να προχωρήσουν σε μειώσεις μισθών ενώ αρνητική ήταν η απάντηση των συναδέλφων τους σε ποσοστό 59%. Στελέχη σε ποσοστό 12% τόνισαν πως δεν γνωρίζουν τις προθέσεις της διοίκησης της εταιρείας.
Θετικά αντιμετωπίζουν τις επιχειρησιακές συμβάσεις στελέχη ανθρώπινου δυναμικού σε ποσοστό 62,3%. Στο 36% ανέρχονται εκείνοι που θεωρούν ότι η διαμόρφωση του πλαισίου των επιχειρησιακών συμβάσεων παρουσιάζει κενά.
Η συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων (77,2%) βλέπει τη σύναψη των νέων συμβάσεων ως παράγοντα που θα διασφαλίσει τις θέσεις εργασίας. Εκφράζεται ωστόσο προβληματισμός για τις επιπτώσεις που θα υπάρξουν από τη μείωση των μισθών στην παραγωγικότητα της επιχείρησης, όπως και στις εσωτερικές σχέσεις μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης.
Ειδικότερα, 54,51% από τα στελέχη ανθρώπινου δυναμικού που ρωτήθηκαν, δήλωσαν ότι η μείωση των μισθών θα μειώσει παράλληλα και την παραγωγικότητα της επιχείρησης ενώ σε ποσοστό 45,45% εκτιμούν ότι θα προκαλέσει σύγκρουση μεταξύ διοίκησης και εργαζομένων και θα διαταραχθεί η εργασιακή ειρήνη στο εσωτερικό της επιχείρησης.
Διαφορετικές εκτιμήσεις εκφράζονται και για τους λόγους που θα πρέπει να συνυπάρχουν για την σύναψη μια επιχειρησιακής σύμβασης.
Σε ποσοστό 40,9% οι εταιρείες θεωρούν την εφαρμογή των επιχειρησιακών συμβάσεων απαραίτητη επιλογή για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας. Από την έρευνα προκύπτει επίσης ότι φθάνουν το 27,7% οι επιχειρήσεις που πιστεύουν ότι οι μισθοί πρέπει να μειωθούν μόνο εάν οι ίδιες κινδυνεύουν με πτώχευση. Κατά 22,7% υποστηρίχθηκε ότι οι επιχειρησιακές συμβάσεις είναι απαραίτητες προκειμένου να αποφευχθούν οι απολύσεις. Επιπλέον, το 8,7% εκ των συμμετεχόντων στην έρευνα επισημαίνει ότι αυτές πρέπει να καθιερωθούν για την αποφυγή της μετατροπής των θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης σε μερικής απασχόλησης.
Τέλος, το 51% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πως οι μειώσεις μισθών θα πρέπει να αφορούν μόνο συγκεκριμένες κατηγορίες στελεχών και όχι το σύνολο του προσωπικού. Αντίθετα από τους υπόλοιπους που εκτιμούν ότι θα πρέπει να αφορούν όλους του εργαζόμενους της επιχείρησης.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

«Βαζελινάτο» μισθολόγιο

thumb
Το γεγονός ότι η κυβέρνησή μας έχει εμπι­στευτεί τη σωτηρία (!) της χώρας στην τρό­ικα μπορεί και να μην είναι τελικά ένδειξη φυγοπονίας καιενδοτισμού, αλλά… απλής, καθη­μερινής ανθρώπινης αδυναμίας. Δυστυχώς, κα­νένας από μας δεν είχε την ευαισθησία να σκε­φτεί πως ίσως και να μη δύνανται, βρε αδελφέ, να αντεπεξέλθουν στα νέα, απαιτητικά δεδομένα διακυβέρνησης οι Έλληνες επιτελείς...
Και είναι μάλιστα προς τιμήν των αδίκως στοχοποιημένων γραφειοκρατών που κάθε τόσο εγκα­ταλείπουν το ορθολογικό τους σύμπαν και μας επισκέπτονται, ο εθελοντικός χαρακτήρας της προσφοράς τους, δεδομένου ότι συντελούν μεν στο να κερδίζουν το κατιτίς οι οπισθογλέντηδες τραπεζίτες και επιχειρηματίες (αυτοί που το γλε­ντούν όπισθεν της προβληματικής κατάστασης), οι ίδιοι δε… δεν πληρώνονται, δεν πληρώνονται...
Δυστυχώς, δεν συμβαίνει το ίδιο και στο εσωτε­ρικό της χώρας. Ουδείς προσφέρει εκουσίως και ανιδιοτελώς τη βοήθειά του στους κυβερνώντες. Όσοι ξέρουν δυο πράγματα παραπάνω, θεωρούν αυτονόητο ότι θα προηγηθεί το σχετικό κονδύ­λι και αμέσως μετά θα παράσχουν τις υπηρεσίες τους. Εξ ου και το γεγονός ότι, για να μοιραστούν τα άχυρα των τριών γαϊδουριών της εξυγίανσης, η κυβέρνηση καταφεύγει με το αζημίωτο σε ανα­θέσεις έργων. Στις 27 Ιανουαρίου, π.χ., αναρτή­θηκε στο Διαδίκτυο η ανάθεση της «μελέτης του νέου μισθολογίου και της δυναμικής απασχόλη­σης στον δημόσιο τομέα που προβλέπεται από το πρόγραμμα στήριξης της Ελληνικής Οικονομίας (Μνημόνιο )»…, για τις ανάγκες του Υπουργείου Οικονομικών. (Αρ. Πρωτ. Δ5 1015067 ΕΞ 2011).
Τη σπάνια τύχη να συνδράμει το «πελαγωμένο» κυβερνητικό καστ στην προκειμένη περίπτωση θα έχει, όπως όλα δείχνουν, η Ένωση Εταιρειών HAY GROUP A.E & ICAP GROUP A.E Αντί του όχι και τόσο αστρονομικού – ευτυχώς – ποσού των 71.955 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ), οι ανάδοχοι θα εντρυφήσουν στο μισθολογικό μας αύριο και θα δώσουν τα φώτα τους στους ανειδίκευτους που απλώς βάζουν υπογραφές. Το περιεχόμενο της μελέτης αναλύεται ως εξής:
α. Παρουσίαση της δομής του ισχύοντος μισθο­λογίου, των προβλεπόμενων αμοιβών και των πραγματικών αμοιβών.
β. Δυναμική της απασχόλησης.
γ. Θεμέλια του νέου μισθολογίου.
Αυτό που προκαλεί πραγματική έκπληξη είναι το γεγονός πως το επίσημο κράτος εμφανίζεται να αδυνατεί να οργανώσει τα τρέχοντα στοιχεία (παρά τις ηρωικές προθέσεις που εκδηλώθηκαν αρχικά με τη διενέργεια εκείνης της πολυσυζητη­μένης απογραφής), γι’ αυτό και ζητάει από τους ιδιώτες να του πουν:
Ποια είναι η δομή και οι πραγματικές κατανο­μές των σημερινών εργαζομένων.
Ποια είναι η μέση αμοιβή.
Ποιο είναι το ποσοστό των εργαζομένων που περιλαμβάνεται σε κάθε δεδομένο εύρος της κα­τανομής των πραγματικών αμοιβών του συνόλου των εργαζομένων.
Ποια είναι η ηλικιακή κατανομή των εργαζομέ­νων ανά μισθολογικό κλιμάκιο.
Ποιο είναι το επίπεδο μόρφωσής τους.
Ποιες είναι οι πρόσθετες αμοιβές ανά κατηγο­ρία.
Ποιοι λαμβάνουν έξτρα επιδόματα και ποια εί­ναι αυτά…
Βaseline scenarios
Εν συνεχεία, οι ανάδοχες εταιρείες θα κληθούν να πραγματοποιήσουν τα λεγόμενα baseline scenarios (όχι, δεν καταλάβατε καλά, δεν πρόκει­ται για βαζελινούχα σενάρια, παρ’ ότι κάτι τέτοιο δεν θα απείχε και πολύ από την πραγματικότητα), στα οποία θα συνυπολογίζεται τόσο η νυν δυναμι­κή της απασχόλησης όσο και η δυναμική της απα­σχόλησης με βάση τους όρους του μνημονίου (1 πρόσληψη για κάθε 5 αποχωρήσεις κ.λπ.)…
Το τρίτο και φαρμακερό μέρος της μελέτης θα περιλαμβάνει data για τη δομή και το ύψος των μισθολογίων άλλων χωρών, ίσως και των οργά­νων της Ε.Ε., προτάσεις για τις κατευθύνσεις που θα πρέπει να έχει το νέο μισθολόγιο, δεδομένων των αρχών που έχουν ήδη τεθεί στο πλαίσιο του διαλόγου με ΑΔΕΔΥ, καθώς και υποδείξεις για τα βήματα που πρέπει να γίνουν προσεχώς… προκει­μένου να διαμορφωθεί στη λεπτομέρειά του και να νομοθετηθεί το νέο μισθολόγιο.
Και πότε πρόκειται να παραδοθεί το μεγαλεπή­βολο έργο; Μα, τώρα δα… που μιλάμε. Ως dead line της ανάθεσης που αναρτήθηκε για τη δημο­κρατική ενημέρωση του κοινού στις 27.1 ορίζεται το τέλος του Φεβρουαρίου του 2011… Πρόκειται δηλαδή για τετελεσμένο. Οι στατιστικές δηλητη­ριώδεις πίτες εκφουρνίζονται οσονούπω. Καλοφάγωτες…


Πηγη http://www.topontiki.gr/




ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΙΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΡΓΟΛΑΒΩΝ

Την χρηματοδότηση της κατασκευής των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, έως ότου ολοκληρωθεί η επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων παραχώρησης, θα ζητήσει η κυβέρνηση, θέτοντας, ως εγγύηση θα θέσει τα...
μελλοντικά έσοδα του δημοσίου από τα διόδια. Το σχετικό σενάριο, σύμφωνα με πληροφορίες του Fimotro, επεξεργάζεται το Υπουργείο Οικονομικών.
Κύκλοι του Υπουργείου Οικονομικών, εκτιμούν ότι η αποδοχή του σεναρίου θα αποτελέσει «ανάσα» για την κυβέρνηση, μια και θα καταστεί δυνατή η συνέχιση της χρηματοδότησης των έργων.
Ταυτοχρόνως, όμως, θα αποδυναμωθούν τα επιχειρήματα των Τραπεζών που χρηματοδοτούν την κατασκευή των μεγάλων αυτοκινητοδρόμων, από τους οποίους θέλουν να αποχωρήσουν, υποστηρίζοντας, ότι «τα έργα δεν βγαίνουν», εξαιτίας της μείωσης των κυκλοφοριακών φόρτων και του κινήματος «δεν πληρώνω, δεν πληρώνω».
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του Υπουργείου Υποδομών, περί τα τέλη Μαρτίου αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι συζητήσεις των εμπλεκομένων μερών (ελληνικό δημόσιο, παραχωρησιούχοι, Τράπεζες), για την επαναδιαπραγμάτευση των συμβάσεων.
Η υπογραφή, όμως, των νέων συμβάσεων, δεν θα μπορέσει να γίνει την επομένη. Θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα, τουλάχιστον έξι μηνών, κατά το οποίο, νομικοί και οικονομικοί σύμβουλοι των Τραπεζών, θα «δουν λέξη προς λέξη» το νέο κείμενο σύμβασης, ώστε να προχωρήσουν στην υπογραφή του.
Και αυτό το χρονικό διάστημα θεωρείται καθοριστικό για την τύχη των έργων, την χρηματοδότηση των οποίων, ουσιαστικώς, θα αναλάβουν, ελληνικό δημόσιο και παραχωρησιούχοι. Το δημόσιο «ρευστοποιώντας», με εγγυητή την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μελλοντικά του έσοδα από τα διόδια και οι παραχωρησιούχοι, με ίδια κεφάλαια.
Πηγη FIMOTRO
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



ΑΝΗΣΥΧΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΤΟΥ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ







Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκφράσει την ανησυχία σχετικά με την άνοδο της τιμής του πετρελαίου η οποία οφείλεται στην αναταραχή που συμβαίνει στον αραβικό κόσμο ενώ ο πρωθυπουργός της Ρωσίας Βλαντιμίρ Πούτιν επιμένει ότι η χώρα του δεν είχε τίποτα να κερδίσει από τις υψηλές τιμές ενέργειας.
Εν μέσω ανησυχίας για τις λιβυκές εξεγέρσεις και λόγω του ότι έχουν μειωθεί οι μεταφορές πετρελαίου από τον τρίτο μεγαλύτερο παραγωγό της Αφρικής, η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου Brent πλησίασε τα 120 δολάρια χθες 2,9 % υψηλότερα κατά το κλείσιμο στο Λονδίνο χθες το βράδυ.
Η αύξηση της τιμής του αργού πετρελαίου τύπου Brent, έφτασε έως και 19 % τον περασμένο μήνα, ενώ σύμφωνα με αναφορές που κυκλοφόρησαν, οι αντάρτες έχουν καταλάβει τον έλεγχο των μεγάλων τερματικών σταθμών πετρελαίου στα ανατολικά της πρωτεύουσας.
Με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) να ανησυχεί ήδη για τον κίνδυνο αύξησης του πληθωρισμού στην ήδη βεβαρυμμένη οικονομία της ευρωζώνης, ο εκπρόσωπος της ΕΕ για την οικονομία Όλι Ρεν δήλωσε ότι η πίεση στις τιμές του πετρελαίου είναι ένα «πολύ ευαίσθητο» θέμα.
Οι τιμές της ενέργειας ήταν σε ανοδική πορεία πριν ακόμη εμφανιστούν οι ταραχές στη Βόρεια Αφρική, τη Μέση Ανατολή και στον Κόλπο. Αυτό έχει οδηγήσει τους αναλυτές στην πρόβλεψη ότι η ΕΚΤ θα αυξήσει το βασικό επιτόκιό της αργότερα αυτό το έτος από το ιστορικό χαμηλό του 1 % που επικρατεί εδώ και 22 μήνες.
«Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η αύξηση των τιμών της ενέργειας μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην πληθωρισμό και την πολιτική κατάσταση των χωρών της ευρωζώνης, οπότε παρακολουθούμε αυτό το θέμα πολύ προσεκτικά», δήλωσε ο εκπρόσωπος του κ. Ρεν.
Ωστόσο, ο κ. Πούτιν σε συνομιλίες που είχε στις Βρυξέλλες με τον ευρωπαίο επικεφαλή της Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, είπε ότι η Ρωσία βλέπει «πολλές απειλές και κινδύνους» από την άνοδο των τιμών του πετρελαίου και πρέπει να παρθούν δραστικά μέτρα ώστε να περιοριστούν οι ανοδικές πιέσεις στις τιμές του πετρελαίου.
«Κάποιοι Ευρωπαίοι προβλέπουν ότι η τιμή του βαρελιού του πετρελαίου θα μπορούσε να αυξηθεί μέχρι και τα 220 δολάρια, ενώ τώρα είναι στα 118. Για εμάς θα είναι μια πολύ σοβαρή δοκιμασία », είπε. «Δεν βγει τίποτα καλό από αυτό. . . . .»
«Κατανοούμε ότι οι ρυθμοί οικονομικής ανάπτυξης θα επηρεάσουν αρνητικά την ρωσική οικονομία, επομένως θα κάνουμε ό, τι είναι δυνατόν από κοινού με τους Ευρωπαίους εταίρους μας για να αποτρέψουμε μια τέτοια αρνητική εξέλιξη.»

Εν τω μεταξύ, συναγερμός έχει σημάνει στα επιτελεία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και της Κομισιόν για το ράλι στην τιμή του «μαύρου χρυσού», με τις τελευταίες πληροφορίες να αναφέρουν ότι η Επιτροπή εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να αναθεωρήσει τις εκτιμήσεις της (πέρα από τις επισημάνσεις) για την πορεία του πληθωρισμού στην Ε.Ε., προς τα πάνω, στις εαρινές προβλέψεις που θα ανακοινώσει την 1η Μαρτίου.

Στο μεταξύ η Σαουδική Αραβία αύξησε σιωπηρά την πετρελαϊκή παραγωγή … της στα 9 και πλέον εκατ. βαρέλια την ημέρα, δήλωσε πηγή της βιομηχανίας που έχει εικόνα της συνολικής παραγωγής στο ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters σήμερα.

«Αρχίσαμε να παράγουμε πάνω από 9 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Έχουμε μεγάλη παραγωγική δυνατότητα», δήλωσε στο διεθνές πρακτορείο.
Το Reuters εκτιμά ότι η παραγωγή της Σαουδικής Αραβίας βρισκόταν στο επίπεδο των 8,3 εκατ. βαρελιών την ημέρα τον Ιανουάριο, οπότε και αυξήθηκε κατά 700.000 βαρέλια ημερησίως

-------------------------------------------------------------------------------------------------------




ΝΕΑ ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ Ο ΠΡΟΒΟΠΟΥΛΟΣ




Προσαρμογές μεγαλύτερες κι εκείνων που προβλέπονται στο Μνημόνιο, προκειμένου να πειστούν οι αγορές πως η Ελλάδα είναι αποφασισμένη να περιορίσει το χρέος της, πρότεινε στη Βουλή ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας, Γιώργος Προβόπουλος.

Παρουσιάζοντας στην Επιτροπή Οικονομικών της Βουλής την ετήσια έκθεση της ΤτΕ για την νομισματική πολιτική 2010-2011, ο κ. Προβόπουλος ανέφερε πως η επιστροφή της Ελλάδας (και του ελληνικού τραπεζικού συστήματος) στις διεθνείς χρηματοπιστωτικές αγορές, δυσχεραίνεται από την «κακή δυναμική» του δημοσίου χρέους, πρόβλημα που δεν είναι δυνατόν να λυθεί με το Μνημόνιο, ή με αναδιάρθρωση του χρέους, που θα συνιστούσε «καταστροφική επιλογή».

«Θα πρέπει να «δαγκώσουμε τη σφαίρα», κατά το αγγλοσαξωνικό ρητό και να λύσουμε το πρόβλημα μονάχοι μας» ανέφερε ο κ. Προβόπουλος, υποδεικνύοντας ως προοπτικές, την κατεπείγουσα έναρξη καταγραφής της δημόσιας περιουσίας προς αξιοποίησή της («δύσκολος αλλά εφικτός ο στόχος των 50 δισ. ευρώ - και εγώ θα έλεγα και ακόμα περισσότερα» ανέφερε χαρακτηριστικά), την εστίαση στις αναπτυξιακές δυνατότητες της χώρας και στην περαιτέρω υποχώρηση του μισθολογικού κόστους, «όχι όμως μονάχα με οριζόντιες περικοπές μισθών, αλλά με άλλου είδους πιο ευέλικτους τρόπους που να προσαρμόζονται σε κάθε περίπτωση».

Ο κ. Προβόπουλος τάχθηκε υπέρ των συγχωνεύσεων ελληνικών τραπεζών, εκτιμώντας πως το 2011 θα καταγραφούν και ζημίες στους προϋπολογισμούς τους, καθώς η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα βρίσκεται σε φάση εξόδου από τα προσωρινά μέτρα άφθονης ρευστότητας, με τα οποία οι τράπεζες αντιμετώπιζαν την υποχώρηση των καταθέσεων και τις ανάγκες τους για αποπληρωμή παλαιότερων δανείων του. «Είναι βέβαιο πως θα πρέπει να έχουμε το μυαλό μας και στην εισροή ξένων κεφαλαίων» προσέθεσε ο Διοικητής της ΤτΕ.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Εκσυγχρονίζονται οι αστικές συγκοινωνίες της Αττικής - Κάρτες ηλεκτρονικές και τσιπάκια παντού



                                                                    

Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για το έργο του συστήματος τηλεματικής για την πληροφόρηση επιβατών και τη διαχείριση στόλου για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μέσω ΣΔΙΤ.

Το έργο αποτελεί μέρος του ευρύτερου στρατηγικού σχεδιασμού για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών και αποτελούν σημαντικά βήματα εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών στους πολίτες.

Αντικείμενο του έργου

Αντικείμενο του έργου είναι η υλοποίηση ενός ενιαίου Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, που θα εφαρμοσθεί στην γεωγραφική περιοχή αρμοδιότητος του ΟΑΣΑ και θα καλύπτει επιχειρησιακά το σύνολο των φορέων αστικών συγκοινωνιών της Αττικής.

Το χάρτινο εισιτήριο και οι κάρτες απεριορίστων θα αντικατασταθούν σταδιακά από «ηλεκτρονικές» κάρτες, που θα διευκολύνουν σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στα μέσα μεταφοράς.

Επίσης, η χρήση των «ηλεκτρονικών» καρτών θα επιτρέψει την εφαρμογή δικαιότερων χρεώσεων στους επιβάτες ανάλογα με τις αποστάσεις που διανύουν ή το χρόνο κατά τον οποίο πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους (π.χ. μείωση της τιμής του κομίστρου τα Σαββατοκύριακα ή τις αργίες, κ.λπ.).

Τέλος, ο ΟΑΣΑ θα είναι σε θέση να ελέγχει πλήρως και με διαφάνεια το σύστημα πωλήσεων και ακυρώσεων εισιτηρίων, ενώ η κατανομή των εσόδων στους φορείς συγκοινωνιακού έργου θα γίνεται πλέον με βάση το πραγματικό συγκοινωνιακό έργο που παρείχαν.

Οφέλη

Για τις Αστικές Συγκοινωνίες


- Περιορισμός της λαθρεπιβίβασης.

- Ενιαία αντιμετώπιση των μετεπιβιβάσεων και δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης ευέλικτων και ελκυστικών τιμολογιακών πολιτικών μετεπιβίβασης για όλα τα μέσα του Συστήματος Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας

- Βελτίωση του τρόπου διαχείρισης και ελέγχου των χρηματοοικονομικών μεγεθών του ΟΑΣΑ και ορθολογικότερη κατανομή των εσόδων μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, ανάλογα με το μεταφορικό έργο που έχουν προσφέρει

- Αξιοποίηση των δεδομένων κίνησης του επιβατικού κοινού για την παρακολούθηση της λειτουργίας του συστήματος μεταφορών και τον σχεδιασμό και οργάνωση ποικίλων υπηρεσιών των φορέων

Για τον επιβάτη


-Δυνατότητα υλοποίησης ευέλικτων και προσιτών τιμολογιακών πολιτικών και εισαγωγής νέων δικαιότερων τύπων κομίστρου

- Ευκολία στην αγορά και φόρτιση καρτών και εισιτηρίων, με μείωση του χρόνου αναμονής, περισσότερα σημεία πώλησης, νέα συστήματα πώλησης

- Εξασφάλιση του επιβάτη σε περίπτωση απώλειας ή καταστροφής καρτών και εισιτηρίων

- Βελτίωση των παρεχομένων προς το επιβατικό κοινό υπηρεσιών, με τη συλλογή και επεξεργασία δεδομένων, που αφορούν στις μετακινήσεις του, χωρίς να θίγονται τα προσωπικά του δεδομένα, και επιτρέπουν το σχεδιασμό νέων προϊόντων ή την αναβάθμιση υπαρχόντων