BACKGROUND

Τετάρτη, 8 Ιουνίου 2011

ΛΑΘΟΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΣ ΥΛΗΣ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ!

Ρεπορτάζ : Απόστολος Λακάσας
(από την Καθημερινή)
Πτώση των βάσεων εισαγωγής για τα ΑΕΙ προβλέπει ο υφυπουργός Παιδείας κ. Ιωάννης Πανάρετος. Οι βαθμολογίες αναμένεται να ανακοινωθούν την επόμενη εβδομάδα, ενώ εκκρεμεί η ανακοίνωση της προθεσμίας υποβολής του μηχανογραφικού...
δελτίου. Την ίδια στιγμή, πάντως, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (ΕΜΕ) κατήγγειλε ότι ετέθησαν λάθος και εκτός ύλης θέματα στις επαναληπτικές εξετάσεις των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας και ζητεί από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας να μη βαθμολογηθούν τα θέματα. Ειδικότερα, ο κ. Ιωάννης Πανάρετος σε συνέντευξή του στην ΕΤ3, σχολιάζοντας την εικόνα των βαθμολογιών των υποψηφίων δήλωσε ότι «θα έχουμε μεγαλύτερη κατανομή της βαθμολογίας, ώστε να μην έχουμε υπερσυγκέντρωση αριστούχων και η επιτυχία να εξαρτάται από ένα μόριο που μπορεί να είναι μια έκφραση στο γραπτό ή μια διαφορετική αξιολόγηση από καθηγητή. Επομένως, νομίζω ότι θα έχουμε ένα πολύ καλύτερο τρόπο διαχωρισμού των υποψηφίων και εισαγωγή αυτών με την καλύτερη απόδοση στις σχολές μεγάλης ζήτησης, αλλά και των υπολοίπων υποψηφίων στις άλλες σχολές». Ηδη έχει ολοκληρωθεί ένα μεγάλο κομμάτι των γραπτών των Πανελλαδικών Εξετάσεων και τα συμπεράσματα που προκύπτουν επιβεβαιώνουν τις αρχικές εκτιμήσεις για μείωση των αριστούχων και πτώση των βάσεων. Και αυτό διότι, ακόμη και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, οι ενώσεις καθηγητών είχαν κάνει λόγο για ορισμένα από τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών (π.χ. στη Χημεία θετικής κατεύθυνσης και στα Μαθηματικά γενικής παιδείας). Λιγότεροι αριστούχοι Τα δυσκολότερα θέματα θα οδηγήσουν σε μείωση των αριστούχων και πτώση των βάσεων των περιζήτητων σχολών των πέντε επιστημονικών πεδίων. Από την άλλη, θα δημιουργηθεί υπερσυγκέντρωση υποψηφίων στις μεσαίες βαθμολογίες, η οποία θα προκαλέσει ακόμη και άνοδο στις βάσεις των μεσαίων σχολών σε ΑΕΙ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. «Ελλειψη στα δεδομένα» Ως προς τα θέματα των επαναληπτικών εξετάσεων στα Μαθηματικά Γ.Π. της Γ΄ Τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου, που εξετάστηκαν το περασμένο Σάββατο 4/6, η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία ανέφερε ότι «στο θέμα Δ, το ερώτημα Δ3 είναι κακώς διατυπωμένο και με έλλειψη στα δεδομένα», ενώ «ξεφεύγει από την εξεταζόμενη ύλη». Επίσης, στις εξετάσεις της Δ΄ Τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου, στο ίδιο μάθημα και την ίδια ημέρα, η ΕΜΕ ανέφερε ότι «στο θέμα Β, το ερώτημα Β5 είναι λανθασμένο». Το θέμα στην Γ΄ Ημερήσιων Λυκείων βαθμολογείται με 4 μονάδες και εκείνο στη Δ΄ Εσπερινών με 5 μονάδες. Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία προτείνει την απαλοιφή των δύο θεμάτων και την ανακατανομή των μονάδων τους στα υπόλοιπα ερωτήματα.